5e dag, reis naar Riung

6 september 2023 - Riung, Indonesië

Riung

Vw geen WiFi beschikbaar in deze hotels , komt dit iets later bij jullie 😊

Vanmorgen om 3.30 naar de Kelimutu vulkaan, de berg der vulkaan. Waar we de prachtige zonsopgang hebben gezien nadat we vele trappen naar boven hebben gezwoegd; niet mijn sterkste kant 😅hoogtepunt daarbij was ook het uitzicht op de 3 kratermeren welke van kleur kunnen veranderen binnen een jaar. De lokale bewoners geloven dat je geest na overlijden in deze meren gaan wonen. Heel verhaal 😳😬 maar schitterend om te zien De groente en fruitkramen zijn er divers ; onbekende soorten en de penen hier zijn wel héééél oranje ?🤔snake fruit is niet echt mijn smaak ☹️ ; wel heel mooi om te zien, dat wel 😁Er hangen hier levende kippen aan hun poten aan de wagen; ze gaan hier echt anders met de dieren om 😪nog langs een plaatselijke boer die allerlei groente nog samen met zijn familie verbouwd op authentieke wijze ; alles met de hand en een waterbuffel om de grond weer om te ploegen 😳 😅😅😅💪🏽💪🏽💪🏽
De Nederlanders hebben hier ooit de enige hoofdweg aangelegd die over het eiland loopt , bijzonder volk zijn we toch 😊💪🏽
De huizen op t platteland bestaan vnl uit bamboe of hout en golfplaten; hoe eenvoudig kan het zijn 😊, oplossing voor ons huizen tekort ?😉

Heerlijke vis gegeten van de bbq waarvoor ze kokosnootschillen gebruiken als houtskool , aan het strand met de blauwe stenen; door vulkanische invloeden. Overigens hebben ze hier nog 9 actieve vulkanen op t eiland; oeps, dus we kunnen wat later thuis zijn 🙃

Morgen eindelijk weer normale tijd op , wel te rusten 😴

ps: dag 4 volgt nog; WiFi problemen hè 😅

1. Anneke:
    7 september 2023
    Mooi avontuur hoor! En dat is nog ns een zonsopgang 🌅 prachtig.
  2. Caroline:
    Prachtige zonsopkomst!🤩
  3. Peter van 't Zet:
    7 september 2023
    Mooie foto's! De kratermeren zijn echt bijzonder, leuk.
  4. John Zuijdwijk:
    Prachtig daar
  5. Ria:
    8 september 2023
    Prachtige zonsopgang. Geniet nog van jullie geweldige reis. Best pittig lijkt me.