Dag 15+16

17 september 2023 - Sikur, Indonesië

Dag 15;

Vandaag een rustdag ; heerlijk op onze veranda gechild en natuurlijk weer eens gebridged 😊Lekker aan t strand met de groep gegeten Ook hier zien we aapjes op het terrein rondlopen, hanen al kukelend over t terrein, onder de huisjes door en vrolijk op het strand rondlopen 😊. Al met al een leuk gezicht.

Weer een bijzondere vrucht 🍈 zien hangen; vrucht van de schroefpalm; lijkt op de durian. Ik blijf nieuwe vruchten ontdekken; leuk 😊

Dag 16

Selamat pagi,

Vandaag weer verder gereisd met de poto tano Ferry naar Tetebatu, Lombok, ons laatste eiland. De Ferry is heel klein, de zitplaatsen bezet, dus de groep moest grotendeels staan een paar uur. Wel mijn ogen uitgekeken naar de lokale bevolking; overal slapen, eten en zitten ze, kijken  op hun telefoon , maakt niet uit waar 😊hun troep laten ze gewoon achter 😳. Eten werd ons vriendelijk aangeboden door hun. Een chaos bij het verlaten de de Ferry, ongelofelijk ! Over Organisatie kunnen ze nog een hoop leren   Mensen die in de haven in de zee staan te vissen; ze doen niet zo moeilijk hier 😁. Een becak heb ik in heel het land niet meer gezien; ze gaan vooruit. Heel veel scooters en paard en wagen. Ook Lombok is hoofdzakelijk islamitisch, vele moskeeën gezien. Onderweg warm geluncht met thee en koffie voor ons samen 2,37 !!! 😳😳Belachelijke prijzen. Maar wel lekker 😋We hebben 3 buschauffeurs 🤔🤔🤔 niemand weet waarom, maar is in ieder geval goed voor de werkeloosheid 😂😂De taal om

Lombok is het Sasak; ik versta het niet 😬en de hoofdstad is Mataram 🤔🤔🤔ik heb op school vast niet goed opgelet 🫣

Natuurlijk moesten we toch ook hier weer op de foto; er komen hier in dit deel ook niet veel toeristen.

Aangekomen bij een simpel ( wel heet water 🚿 ♨️, het is ook nooit goed 🙃) kleinschalig maar sfeervolle lodges.Helaas meerdere moskeeën dichtbij, dus we worden vroeg wakker 🕌🕌🫨🫨🫨Lekker bijkomen en opfrissen van de reis op onze veranda

😴😴

1. Ria:
    17 september 2023
    Prachtige reis. Alleen geen comfortuunlijke overstek.
  2. John Zuijdwijk:
    17 september 2023
    Weer een leuke samenvatting van jullie mooie reis 👍
  3. Monique van 't Zet:
    18 september 2023
    Heel bijzonder allemaal
  4. Caroline:
    18 september 2023
    Wat een indrukken hebben jullie opgedaan! Goed dat je het allemaal hebt opgeschreven en de foto's voor het herbeleven!! Geweldig die vissers in het water!😀