4 e dag

5 september 2023 - Maumere, Indonesië

Vanmorgen 3.00 op voor  onze transfer naar Flores via Sulawesi met Lion Air 😬De vliegtuigjes worden steeds kleiner. Deze had propellers 😳. Aangeland zagen we dat we het enige vliegtuig daar waren 😳Gelukkig alles goed gegaan inclusief de koffers transfer 😅Flores heeft hoofdzakelijk het katholieke geloof en nog niet toeristisch. Dat was te merken; Wij zijn hier de attractie !😊 ze vragen zelfs om een Selfie met ons, worden gefilmd, na gezwaaid , ook in de bus en zijn allemaal heel erg aardig en behulpzaam. Na aankomst weer een heerlijk lunch geserveerd welke onze gids had uitgekozen en waar hij trots op was 😊Met zijn allen in een kleiner busje met smalle stoelen en waar de bagage van ons allemaal er niet goed inpast; ze hebben met zijn zessen het probleem geanalyseerd en trots op hun uitkomst dat er een gedeelte gewoon op de achterbank moest😊; zo, opgelost 😊zo eenvoudig kan het leven zijn 😊💡💡; geen last van werkeloosheid hier 😉

Tussen door een stop gemaakt bij de Sikka stam waar we hartelijk welkom geheten werden in traditionele klederdracht , waarbij ze de voorbereiding en het verven van katoenbollen met natuurlijk producten en inclusief het weven hiervan ook met behulp van de voeten😊 tot mooie lappen uitvoerig demonstreerden.  Hier zag ik voor het eerst grote natuurlijke katoenbomen, geen kwekerij. Mooi om te zien. Erna traditionele muziek en dans waarbij ik natuurlijk ook mee heb gedaan, geen uitleg was teveel. Vele kokosnoten 🥥 en cacao bollen gezien. Erna uitvoerig uitgezwaaid. Onderweg nog even gestopt op de ‘spaghetti ‘ wegen om de beentjes te strekken. Daar in aanraking met de  plaatselijk bevolking waar dragon food groeide evenals limoenen en mango’s. De kinderen waren daar eerst heel schuw, we zagen er anders uit. Toch met me op de foto met uiteindelijk een hele groep kinderen daarvan ; heel bijzonder 😊 Eén van de meisjes vroeg heel nieuwsgierig of ik inderdaad Indo was 😊erna kwamen de volwassen die heel graag met ons op de foto wilden 😊; telefoons hebben ze wel ondanks dat ze in armoedige huisjes wonen 🤔weer door de hele grote groep uitgezwaaid. 😊dit is zo’n mooie ervaring , nu echt nog een weinig ontdekt gebied 🤩Na een lange warme busreis om 19.00 in ons eenvoudige maar heel sfeervolle accomodatie gearriveerd. Morgen maar goed bekijken , net is hier al vroeg donker. Morgen weer om 3.30 op om de zonsopgang bij de Kelimutu vulkaan te bekijken 🥱🥱🥱🥱🥱

Er is geen WiFi hier. Hoop dit verhaal morgen wel te kunnen delen met jullie 😊🤞🏻

1. Caroline:
    7 september 2023
    Wow, wat een belevenis weer!😀 Op een stukje op aarde wat nog minder ontdekt is, blijft heel bijzonder! Prachtig verhaal en de foto's ook geweldig! Hoe bijzonder is het om te zien hoe de mensen met het weinige dat ze hebben, leven!😍
  2. John Zuijdwijk:
    7 september 2023
    Wat een mooi verslag weer en de foto’s top groetjes
  3. John Zuijdwijk:
    7 september 2023
    Blijft mooi weer om te lezen 👍
  4. Stella:
    7 september 2023
    Bijzonder allemaal! leuk om te volgen!
  5. Anneke:
    Wat een ervaringen!