Dag 17

18 september 2023 - Senggigi, Indonesië

Selamat Pagi 😎

Gisteravond bij een lokaal restaurant gegeten met onverwachts live muziek; niet zo goed maar wel erg leuk en gezellig. De baas van het restaurant ging ook gezellig meezingen; we kregen rijstwijn en één van de zangers was een beetje loco; en werd steeds gezelliger 😊zingen kon hij niet echt; wel rappen als de beste 😊 Al met al een hele onverwachtse gezellige avond 👍😊😊

Vanmorgen al om 4.30 wakker vw de 3 moskeeën om ons heen 🫨🫨🫨en dat ging 2 uur door 😳😳😳. Je ziet hier op lombok trouwens heel veel moskeeën 🕌  blijkbaar niet genoeg; vele ook  nog in aanbouw 😒😒

Lombok is niet zo vies ; groot verschil met Soembawa.

Vanmorgen een avontuurlijke wandeltocht onder begeleiding van een gids gemaakt van 10,5 km  door oa de sawa’s heen; prachtig 😍 mooie natuur gezien ; lokale werkende mensen op de sawa’s in authentieke kleding, lokale huisjes, watervallen,en zwarte apen in Monkey forest gezien; uitdagende route; soms flink klimmen , weer drijfnat van het zweet 🥵, maar zeker de moeite waard 😎👍Toch weer andere soort fruit ed gezien; durian, vanille , avocado 🥑 lychee, verschillende soorten pepers 🌶️ 😋kroepoek lag te drogen ; prachtig om te zien.

Na wederom een heerlijke lunch onze reis vervolgd naar Senggigi, onze laatste bestemming van onze reis waar we 3 nachten  zullen verblijven.

Een heerlijk luxe hotel , uitzicht op zee op een paar meter afstand; we zijn weer terug in de bewoonde wereld 😎😎 gaat helemaal goed komen 😎

Morgen lekker uitslapen 👍🥱😴

Selamat malan 💤💤💤💤💤

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Elly Blom:
    18 september 2023
    Wel meegezongen, toch? Prachtige reis!!
  2. Danielle Versteeg:
    18 september 2023
    Haha klinkt als geweldige ervaringen.
    Gaaf dat je zoveel fruitsoorten ziet. Maar vind het wel heftig bij je vorige verhalen te lezen dat er zoveel afval ligt. Wij hier zo ons best doen 😑. Maar die boottocht klonk ook echt fantastisch. Herinneringen dit je nooit meer vergeet 😍
  3. Miranda:
    19 september 2023
    Ja vreselijk hè 😳 ze lopen hier zwaar achter en hebben dit nog helemaal niet meegekregen. Alles is hier van plastic; duurzaam en goedkoop; ze moeten nog een hoop leren 😒
  4. Yvonne en Frans:
    18 september 2023
    Wow, Anneke gronloh en de blue diamonds🙃
  5. Caroline:
    18 september 2023
    Altijd leuk zo onverwachts live muziek, en dan een kort nachtje.....na een intensieve dag nu heerlijk een paar dagen bijkomen! Jullie belevenissen in woord en beeld zijn prachtig!
  6. Stella:
    18 september 2023
    Veel meegemaakt, gezien en heerlijk gegeten! top! en dan heerlijk bijkomen op t strand☀️☀️☀️😘
  7. Ingrid:
    18 september 2023
    Ga maar lekker genieten van jullie laatste paar dagen. Je verslagen waren heerlijk om te lezen met veel humor en de foto’s spraken voor zich.
  8. John Zuijdwijk:
    Wat een gezelligheid top
  9. Dick:
    18 september 2023
    Wat een belevenis , elke dag tijdens jullie reis weer nieuwe flora en fauna en ook weer andere mensen . Een hele mooie reis door gelukkig nog niet toeristische eilanden .Fijn dat jullie er zo van genieten! Nu lekker afsluiten aan het strand. Njoy!