Dag 14

15 september 2023 - Labuhan Badas, Indonesië

Selamat Pagi,

Vandaag lange reisdag van Bima naar sumbawa besar: 260 km. Daar doen we dan de hele dag over. Stop gemaakt bij de zoutwinningsvelden bij muku.

Verse ongebrande pinda’s 🥜 geproefd; ook lekker 😋 lekkere hapjes onderweg bij een kraampje gekocht 🤫 ;kon het toch niet laten. Nog eventjes op een lokale markt gelopen waarbij je uit moest kijken niet aangereden te worden door alle scooters 🛵🛵🛵🛵🛵. Levende kippen voor de verkoop met de poten aan elkaar gebonden, slapende vrouwen tussen hun koopwaar 😳🤔vele verse vissen, vlees te drogen in de zon 🌞 snake fruit , dragon fruit en weer vele selfies 😊

Onderweg vele sjalotjes velden gezien; voornaamste productie hier samen met mais 🌽

Toiletstop onderweg was wel heel erg; we zijn gewoon erachter wezen plassen,  op een rijtje met uitzicht op de zee 🌊 🌊😂 daar was ook een stop voor de lokale mensen; leuk om te zien en natuurlijk weer zwaaien 👋   Nog garnaal kwekerijen gezien 🦐🦐🦐😋; levert mooie foto’s op 😊

Het is ons opgevallen dat ze hier haast geen brillen dragen 🤔ook geen zonnebrillen ??? Geen idee wat de reden daarvan is , ws kunnen ze het niet betalen. Onze groep is van onze leeftijd en vele dragen een bril; ze moeten ons wel heel erg gek vinden 🤪🤪 Ook zie je op dit eiland nauwelijks zwerfhonden 🐕🐕🤔🤔ik denk dat ze deze opeten 🦴🦴🥺😳😳

Om 16.30 bij onze cottages gearriveerd; idyllisch huisje met veranda aan het strand met uitzicht op zee 🌊. Alles piept en kraakt wel, de deur naar de open badkamer ( Eric 😳😳) gaat nauwelijks open; je trekt de hele bamboe wand mee 😂😂. Ook is er geen warmwater, we beginnen al te wennen 😅

We zullen hier 2 nachten verblijven met morgen een vrije dag welke we ws grotendeels op t strand zullen doorbrengen 😎

Selamat malam 💤💤

1. Ronald:
    15 september 2023
    Veel plezier nog.
  2. John Zuijdwijk:
    15 september 2023
    Weer een mooi verslag alles jullie thuis komen hou je gas over ben je gewend aan koud water 💦 😂
  3. Monique van 't Zet:
    16 september 2023
    Wat een armoe. Slapen bij je eigen marktstand en lekker die vis in de volle zon. Wel een leuk huisje op palen. Lekker bakken morgen en even uitrusten van al deze indrukken.