6e dag

7 september 2023 - Riung, Indonesië

Vandaag een idyllische dag ; 😎.

Deze keer gestart met bananenpancake en lokaal 🍉 /papaya. Erna met kleine 3 kleine bootjes eiland hoppen in de Floreszee in het Marine park 17 islands.  Eerst op de zee stilgelegd waar ik sinds lange tijd weer eens gesnorkeld heb 🤿 en de koralen  en plaatselijke vissen heb bewonderd; het ging best heel goed. Het was prachtig en heel speciaal 😎👍, wat een kleuren en variatie 😊vervolgens aangemeerd op een onbewoond eiland 🏝️waar de snorkel tocht werd voor gezet vanuit het strand. Bij het inlopen van de zee moesten we oppassen niet op speciale zeesterren te gaan staan, zie foto’s, heel mooi en bijzonder 😎👍de koraalriffen hebben hier prachtige kleuren; geel, roze beige enz de knalblauw zeesterren staken er mooi bij af😎 De vele vissen zwommen er rustig tussendoor. Wat is de onderwater wereld ook prachtig zeg!!😍. Erna een fantastische bbq verzorgd door de gidsen met plaatselijke attributen die hier gevonden werd; hoe authentiek kan het zijn. De vissen waren hier de avond ervoor in deze zee gevangen 😎werkelijk idyllisch allemaal. Het weer 31 graden en ☀️☀️☀️Een fantastische dag dus 😎😎Op de terugweg langs een kolonie vleerhonden gevaren; oftewel de vliegende vossen. We waren te ver weg naar onze zin want we konden deze niet goed bekijken. De gidsen probeerden dichterbij te varen toen het bootje vastliep; het was er erg ondiep. Alle mannen uit de boot in het water om te helpen duwen en trekken!! 😳Werkelijk hilarisch om te zien 😂🤣🤣we lagen helemaal in een deuk 🤣🤣uiteindelijk idd dichterbij gekomen na héééél veel moeite waarna we ook weer eruit getrokken moesten worden!!😂 weer eens wat anders dan een auto aanduwen 😂 Al met al een topdag 😎☀️👍

Ben benieuwd naar morgen 😉😎

1. Ingrid:
    Parasijsje
  2. Caroline:
    8 september 2023
    Zo te zien weer een dag om in te lijsten! 🤩
  3. Judith:
    8 september 2023
    Wow, zo mooi, vooral die zeesterren zijn prachtig! En gelukkig heb je nu toch een mooie foto kunnen maken van de vleerhonden.
  4. Ronald:
    8 september 2023
    Echt een avontuur zo te lezen!
  5. John Zuijdwijk:
    Blijft leuk 👍
  6. Yvonne en Frans:
    8 september 2023
    super, wat maken jullie veel leuke en mooie avonturen mee.
  7. Leontine:
    9 september 2023
    Heerlijk, zo’n dagje snorkelen & lunchen op het strand !!
  8. Monique van 't Zet:
    11 september 2023
    Wat heerlijk om te zien. Leuke groep zeg. Lekker zo'n dagje lekker snorkelen en genieten van de zon. Is Eric ook wezen snorkelen?
  9. Miranda:
    11 september 2023
    Eric gaat niet ik ga de komende dagen ook is weer snorkelen; leuk
    Om een keer te doen 😊👍