Dag 4 smokey mountain

28 september 2022

Vanmorgen op zijn Amerikaans ontbeten bij Flag Jack pancakes 🥞 😊 sommige  leken wel taarten 🥧!  We hebben een goodie back meegekregen voor de resterende pancakes; heel normaal allemaal daar 😐 Erna een mooie autoroute door een gedeelte van Smokey mountain gereden op de Roaring Fork Nature Trail, een prachtige cove hardwood forest.  Helaas is het ook hier erg droog waarbij de beekjes aardig droog stonden en de watervalletjes die we hadden moeten zien , niet aanwezig waren. Erna de Grotto Falls Trail gedaan ; op het eind de nu kleine waterval bereikt waar we achter konden staan ; grappig. S’middags wederom een mooie autorit gedaan langs de Cades Cove Loop Road , waarbij we vele kilometers stapvoets moesten rijden 😓iedereen hier rijdt wel héééél erg rustig , pfff. Wel langs een mooie stromende beek waarbij het waterpeil ook flink laag stond. Op Het einde de mooie Abrams Falls Trail gedaan , een trail met veel stijgingen en dalingen over keien en zandgrond , lopend langs de Abrams Creek met op het einde de grootste waterval van het NP gezien, ook deze zou veel ruiger moeten zijn. Al met al vandaag toch 12 km trail gedaan. Ook herten gezien , eekhoorns en een hele vreemde grote 🐛; turquoise van kleur 🤔in dit gebied leven veel zwarte beren maar die zijn we gelukkig niet tegen gekomen!!De terug trip zelfs in de file gestaan op de Rich Mountain Road. Erna een andere duistere route genomen in the middle of nowhere , je moet daar niet stil komen te staan!😮😮😮 Al met al een leuke fijne natuurdag in NP Smokey Mountain. Morgen vertrekken we weer 😊

1. Dick:
    28 september 2022
    Het ziet er weer mooi en leuk uit! Goed dat jullie de tijd nemen om te genieten en ook om leuke foto's te maken. Helaas qua verkeersdrukte wat minder prettig voor de doorstroming ,maar het is ook 1 van de meest bezochte Nationale Parken (12,5 miljoen bezoekers).
  2. Asha:
    28 september 2022
    Prachtige natuur weer! Mooie foto's.
  3. Yvonne en Frans:
    28 september 2022
    Geweldig die natuur. Blijf veel wandelen dan kunnen jullie gewoon nog pancakes eten. 😉
  4. Caroline:
    28 september 2022
    Wow, die pancakes!! Lekker hoor!😀 En een mooie dag in de natuur met een stevige wandeling, goed bezig!💪
    Heerlijk van genieten! Ziet er top uit! 🤩
    Voor vandaag...have a nice one!😘
  5. Peter:
    29 september 2022
    mooie foto,s weer die ons een indruk geven van wat er nog aan natuur te bewonderen valt.die droogte is wel een probleem aan het worden en niet alleen daar. hier in le Pouliguen valt er sinds een paar dagen gelukkig weer een beetje water.
    Ga zo door en geniet vooral van een toch wel heel mooie trip !
    gr. Peter.
  6. Denise:
    30 september 2022
    Heel mooi weer die natuur zo. Super leuk al die trails! Een van de leukste dingen om te doen en zo ook om te zien denk ik. Jullie zijn goed sportief bezig!