Dag 16; 2e dag New Orleans

10 oktober 2022 - New Orleans, Verenigde Staten

Vanmorgen vroeg kwamen de koffers van Yaz en Merel onze kamer ingerold terwijl we hier 2 nachten zouden slapen?🤔 Ze hadden vannacht op hun kamer een paar kakkerlakken ontdekt 😱😱 Bij de receptie geklaagd maar konden geen andere kamer krijgen want alles was vol 😲😲hun kamer zou vandaag daarvoor schoongemaakt worden  …😯 En zo goedkoop was dit hotel echt niet!! Inderdaad op straat elders ook dode kakkerlakken gezien; dat hoort blijkbaar in een tropisch stad ….🫤 Ons plan was te gaan ontbijten bij de naastgelegen Wendy, wilde Yaz en Merel ook een keer naar toe. Gecheckt ; zou op tijd open zijn voor onze afspraak voor de gereserveerde fietstocht ; helaas kwamen we om 8.00 achter dat dit alleen voor de drive true geldig was 😐 !! Dan maar als drive true op onze wandelschoenen er door heen lopen  en op een stoepje in de zon ontbeten 😂☀️☀️Soms lopen dingen niet zoals gepland ☺️☺️Vervolgens als echte Amerikaanen met de koffiebekers in onze handen naar het startpunt gewandeld. We hadden een hele aardige gids en gingen met 4 andere op weg op halleluja fietsen; het is duidelijk geen fietsland hier 😊 De gids vertelde heel veel over de geschiedenis van Louisiana; heel leuk om te horen.  Je ontdekt altijd veel meer plekken dan dat je zelf een onbekende stad verkent😊  We doen dit vaker en blijven het ook zeker doen 😊 Wel de hele dag wiet geroken 😳 We hebben een hele andere kant van New Orleans gezien dan dat we gisteren hebben gedaan, heel relaxed en gezellig.  Veel Caribische invloeden; prachtige kleurrijke huizen ;heel vrolijk staat dat;  mooie balustrades, relaxede muziek. Ook een kerkhof bezocht waarbij volgens de Spaanse invloeden eerder in hun geschiedenis de mensen bovengronds in familiegraven bij elkaar te rusten worden gelegd; bijzonder verhaal; echt nog nooit gehoord maar ook heel efficiënt  bij overstromingen ☺️
Ook over de geschiedenis van muziek gehoord; de jazz muziek komt echt uit New Orleans 😊😊🎶🎵🎷🎸 De tour duurde ruim 3 uur en ik had dit echt niet willen missen 😎. Daarna zelf rondgewandeld in het Franse gedeelte en erna onder het genot van een biertje in een café genoten van live Jazz muziek. Bij de wandeling terug langs de Mississippi alle indrukken de revue laten passeren en op een bankje aldaar genoten van de ondergaande zon met op de achtergrond nog een muzikant. Overigens onze Spaanse mos weggegooid nadat ons verteld was dat dit de Bedbugs aantrekt! We don’t want de bedbugs bite us at home !!De dag afgesloten van een organische diner ( eindelijks wat gezonds ☺️) en bijgekomen in ons hotel waarbij we eerst de kamer van Yaz en Merel goed geïnspecteerd hebben. Morgen een reisdag helaas. 🥱🥱

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Dick:
    10 oktober 2022
    Jullie Walk Thru was een leuke maar ook misschien noodzakelijke oplossing, een stevige ondergrond voor de fietstocht was natuurlijk gewenst.
    Aan verhaal en foto's hebben jullie heel veel van je dag gemaakt, well done!
    Jammer van de kakkerlakken , koffers dichthouden maar dat weten jullie wel.
    Vandaag inderdaad veel miles maken , hopen dat jullie nog tijd en fut hebben om in Montgomery nog wat te zien.
  2. Caroline:
    10 oktober 2022
    Oeps! Kakkerlakken....😱.. inderdaad koffers dicht! Hopelijk dat de schoonmaak voldoende effectief is.
    De fietstocht is zo te lezen en zien een schot in de roos! Dat blijft altijd iets geweldigs en een leuke bezigheid! Je verhaal en foto's geven een leuk inkijkje! Veel indrukken opgedaan en genoten! Voor komende dag een goede en vlotte rit gewenst en wie weet wat je nog ziet en meemaakt! Have a nice one!!
  3. Yvonne en Frans:
    10 oktober 2022
    Wat hebben jullie veel beleefd van kakkerlakken tot alligators, maar ook de huizen op palen zeker omdat alligators geen trap kunnen lopen😊.