Dag 15;New Orleans

9 oktober 2022 - New Orleans, Verenigde Staten

Vanmorgen via de Walmart naar onze gereserveerde swamptour. De huizen in die buurt staan wel heel hoog op palen !! Je vraagt je af waarom 🤔In de ontvangst hal lag een witte alligator. Volgens de medewerkster leefde deze echt ! Deze beesten kunnen zo stil liggen; knipperen ook niet met hun ogen! Ze lijken daardoor echt opgezet ipv levend.  Bij de tour hadden we een leuke enthousiaste gids 😊 De airboat maakte veel lawaai en we deden graag onze oorbescherming op. Hij vertelde over bepaalde bomen die daar groeien dat het  Cederhout is. Dit is een erg dure houtsoort.  De wortels daarvan zorgen voor de zuurstof in het water; bijzonder hoe deze wijds uitlopen in het water.In dit gebied leven alligators en geen krokodillen; er zit verschil in 😐  We hebben 5 alligators gezien. Blijkbaar zijn ze gek op marshmallows want de gids gooide ze in het water, de alligator detecteren de beweging in het water en kwamen er dan snel op af. Bijzondere beesten blijven het 😊 In de lucht zagen we nog zeearenden vliegen; geprobeerd ze te fotograferen, maar viel niet mee 😅 Op weg naar ons hotel de tank maar weer eens vol gegooid; de benzine is hier gelukkig stuk goedkoper dan bij ons 😅 3.30 dollar per gallon, is 3,8 liter, dat is het enige qua prijs wat meevalt in Amerika; alles is echt heel duur. Begrijpelijk dat hier armoede is. Je ziet dan ook regelmatig zwervers; wat zou hun verhaal zijn 🤔? Ook zie je echt overal de Amerikaanse vlag wapperen; ze zijn er duidelijk heel trots op 😊 Ingecheckt in ons hotel en vervolgens met de trolley , een ouderwetse houten tram, naar Bourbon street; het bruisende hart van New Orleans, het leeft hier volop! Overal kwam muziek vandaan, maar ook van de straat met mensen die op trommels en omgekeerde emmers een flink staaltje weg gaven. De wietlucht kwam regelmatig mijn neus voorbij Verkleedde mensen gezien; mooie balkons , feestende mensen, je kan tegen mensen schaken op straat , het kan niet op. Een drukte van belang. Ergens bij een blues/jazz café wat wezen drinken en de bekende beignets geproefd; was niet bijzonder helaas. Doorgewandeld tot de Mississippi en een mooie radarboot gezien 😊 Een gebied met allemaal tarot en handlezers gezien, mensen die schilderen enz. Geprobeerd ergens iets te eten; overal lange wachtrijen. Ook hier hebben ze personeelstekorten Uiteindelijk wat gevonden; was een gezellige tent; eten viel wat tegen helaas   Overal op onze reis wordt je geacht een tip te geven Je kan zelf kiezen tussen 15 tot 22 %. Afhankelijk hoe tevreden je bent😐 Weer terug met onze ouderwetse trolley om lekker bij te tanken voor morgen, mijn oren suizen nog na van al die herrie 💥💥🔊🔊🧏‍♀️

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ingrid:
    9 oktober 2022
    Leuk geschreven weer en wat eng zo’n alligator, hij leek idd opgezet. Gezellig straatje dat Bourbon street. Lekker genieten nog de komende dagen.
  2. Dick:
    9 oktober 2022
    Dat was weer een goed gevulde dag , lekker op het water en in de gezellige stad. Die supercoffee zal je dan wel kunnen gebruiken. Vandaag nog een dag in the Big Easy.
    Fijne dag en ik hoop dat je wat makkelijker een plaats in een restaurant kan bemachtigen.
  3. Stella:
    👍🏽😍
  4. Caroline:
    9 oktober 2022
    Die witte alligator is wel heel apart en bijzonder! Zo ook de tocht met de airboat. En dan naar the city New Orleans. Misschien omdat het weekend is dat het druk is. Wel gaaf met al die muziek en bedrijvigheid. Jullie hebben al een mooie indruk gekregen van deze stad! Voor vandaag have a nice one!