Dag 2 ; Atlanta , Georgia

26 september 2022 - Atlanta International Airport (hartsfield Jackson), Georgia, Verenigde Staten

Lekker geslapen na zo’n dag. Op naar ons eerste Amerikaanse ontbijt. Deze was in het hotel. Eric en Yaz waren blij met een gebakken omelet met getoast  brood en Merel en ik hebben ons gewaagt aan zelfgemaakte wafels 😋 een leuke en zeker een herhaalbare ervaring. Er kan van alles in de koffie  uit de grote Coffee  mate flessen die ernaast staan; we wagen ons daar maar niet aan. Na dit prima ontbijt op naar Atlanta waar we de tour door Atlanta  per trolleybus gereserveerd hebben. Ervoor nog even door het olympisch park gewandeld waar in 1996  de Olympische spelen waren ,nu onderhouden door crowdfunding dmv de vele namen op de een groot aantal wandelstenen. Dan de trolley tour per oude bus. De gids vertelt vele dingen en we zien een groot deel van Atlanta inclusief de grafsteen van Martin Luther King en aan zijn zijde ook zijn vrouw. Gave prachtige houten huizen gezien met mooie grote veranda’s; 😍😍😍😍 Je ziet overal de zwervers liggen , triest gezicht. De stoplichten staan aan de overkant van de straten en de oversteek stoplichten tellen af  Geluncht  bij de bekende Subway, waar ze geen Engels praatte ???🤔 En daarna door naar het Coca Cola  museum.  Leuk opgezet, geluisterd , gekeken geproefd en geroken en natuurlijk de geschiedenis van het bekende drankje mogen  ontdekken Het geheime recept helaas niet ontrafeld gekregen 😊Vele reclame artikelen van modern tot heel oud gezien. Ze hebben hier trouwens geen last van hoge energieprijzen ; de airco’s staan allemaal heel hoog 😨 Het center for civil and human rights aan de overkant ook nog bezocht ; we vonden dit allemaal heel indrukwekkend, het drong goed door wat er vroeger voor ongeregeldheden zijn gebeurd 😞 Gehoord gelezen en ook mogen gevoelen over het verhaal van freedom riders; dit komt wel binnen 🥲  Voor het avondeten nog een restaurant opgezocht; viel niet mee. Gelukkig waren de tafeltjes voor 2/3 leeg. Toch mochten we niet plaats nemen , maar moesten daarop wachten totdat we na 10 minuten daar wel toestemming kregen ???? Dit, werd ons verteld omdat er tekort aan personeel was 🤔🤔🤔 Ik had liever aan een tafeltje gewacht ……. We passen ons aan 😐 Op de terugweg nog op zoek naar een supermarkt om morgenochtend daar spullen in te slaan voor morgen ; we vonden er een : een cash en Carry. Maar we liepen eerst langs een kapper zoals ik er nooit één gezien had, heel veel stoelen met overal haren op de grond en waar hier en daar donkere vrouwen hun haar lieten knippen en vlechten, kinderen random ; het leek wel een uitdragerij! Op het eind van de veranda stonden hun mannen te wachten en roken ; de wietlucht kwam je tegemoet. Op de deur van de winkel zaten allemaal stickers en een ijzeren hangslot ; we zijn toch maar naar binnen gegaan 😳 💪🏼Natuurlijk niet zo’n supermarkt als we zochten. Ik verwachtte elk moment dat er een overvaller zoals ik in de films altijd  zie, binnen kwam zetten ❗️❗️❗️Snel weer weg, we zien het morgen  wel weer! 😅
Lekker  gaan slapen na alle indrukken en op naar morgen ; een beloofd een hele andere dag dan vandaag te worden 😊😊

1. Caroline:
    26 september 2022
    Jullie reis is nu echt begonnen! En er een mooie en gevulde dag van gemaakt in Atlanta zo te lezen en zien! Veel indrukken opgedaan. De wafels zien er top uit! 😀
    Coca Cola museum ziet er ook awesome uit! Slaap lekker en voor morgen, have a nice one!🇺🇸
  2. Dick:
    26 september 2022
    Wat een prachtig en soepel begin van de eerste echte dag vd reis. Fijn dat je in het Hotel al met een Breakfast in America kon beginnen. Ik zie al gelijk volleerde waffelbaksters aan de slag! Dat heeft bij mij wel wat langer geduurd eer ik die swing met dat wafelijzer onder de knie had. Via je verhaal maken we jullie dag helemaal mee en voel je dat Atlanta een bezoekje waard is.
    Ja , het wachten bij het restaurant is bekend . Reken er maar op dat je nog vaker understaffed krijgt te horen.
    Nu op naar de Great Smoky Mountains NP ! Njoy and take us with you!
  3. Ronald:
    26 september 2022
    Ik hoop oprecht dat jullie koffers passen in dat stadsautootje!
  4. Ingrid:
    26 september 2022
    Wat een heerlijk verslag weer , leuk om zo jullie reis mee te beleven. Mooie car 👍
  5. Yvonne en Frans:
    26 september 2022
    Grandioos om te zien wat jullie al meemaken, ben benieuwd wat er verder nog gaat komen.
  6. Stella:
    leuk allemaal!!!
  7. Peter:
    26 september 2022
    goed begin van de reis naar wat ik net allemaal heb gezien en gelezen !
    ga jullie dagelijks volgen tot jullie weer thuis zijn.
    gr. Peter en Vero.