Dag 9 ; Memphis

3 oktober 2022 - Memphis, Tennessee, Verenigde Staten

Vanmorgen lekker rustig opgestart , na ontbijt keken de mannen naar Max Verstappen  en de vrouwen deden lekker iets voor zich zelf@lijkt wel vakantie 😎Daarna doorgereden naar Memphis, toch nog 130 Miles. Het weer is prachtig; 28 graden 😎 sommige Staten hier stemmen idd op Donald Tromp gezien de grote aanplakborden 🤔 Beale street viel tegen ; erg kort en rustig , niets vergeleken met Nashville, dat leefde echt, ook doordeweeks weeks ! Door naar het National  civil richt museum at the Lorraine motel. Groot museum en indrukwekkend. Herkenbare dingen die we in Atlanta ook gezien hebben. Ik herkende het liedje; We Shall Overcome welke ik vroeger geleerd heb. De betekenis drong nu pas tot mij door. Veel gezien en gehoord over de geschiedenis van de slavernij en afschaffing daarvan; heftige beelden Ook veel over Martin Luther King gehoord, met natuurlijk de bekende woorden ; I have A Dream. Ook de aanslag op hem in het Lorraine Motel. Indrukwekkend; Verhalen over de freedomfighters; het blijft binnen komen.  😔 Mooi museum. Op de terugweg liepen we langs een niets zeggende deur waar muziek vandaan kwam met een donker glazen deur; ik keek naar binnen en een donkere vrouw kwam naar mij toe. Ze vertelde mij dat het een kerk was en een mis daar nu gaande was ; het was een Redemtion  Church . We mochten naar binnen als we dat wilde., ze waren allemaal erg gastvrij en aardig  De hedendaags gospel met jongelui stonden daar op het podium een flinke show weg te geven; een revelation, echt heel erg goed en pakkend. We kregen stoelen aangeboden en hebben een groot deel van de mis mee mogen maken; een geweldige ervaring kan ik je vertellen! Mensen stonden mee te leven, met armen in de  lucht en ja geroep hun instemming met de predikant aan te geven; welke speciaal gevraagd was hiervoor. Mensen die erna in tranch waren, een vrouw die getroost werd ; teveel om op te noemen, je weet niet wat je ziet en wat er allemaal  gebeurd. Je ziet zoiets wel eens op tv ; ongelofelijk 😀 zo’n mooie ervaring. Alles werd gefilmd ter plaatse vw die speciale predikant. We hadden thuis nog gezocht op een gospel dienst maar konden niets goeds vinden. We hadden het niet beter kunnen treffen; een hele speciale ervaring. Na 1 1/2 uur was die dienst nog niet afgelopen maar zijn we wel vertrokken met een hele mooie gebeurtenis op zak 😊😊 wat kan het leven toch verrassend mooi zijn  😊 Na lekker Mexicaans eten lekker naar bed toe, voorbereidend voor de dag van morgen 😊

1. Dick:
    3 oktober 2022
    Wat een belevenis zeg , gewoon op straat lopen en dan opeens zit je in een kerk ! Echt gaaf en dat moet ook erg indrukwekkend geweest zijn. Ook nog steeds heerlijk weer zo te zien! Neem dat zalige weer elke dag weer mee. Have a nice day
  2. Ingrid:
    3 oktober 2022
    Mooi verhaal weer…..heel indrukwekkend, de geschiedenis van de Staten waar jullie zitten. Wat een mazzel met die kerkdienst, vergeten jullie nooit meer💋
  3. Stella:
    3 oktober 2022
    echt heel bijzonder allemaal! wat een ervaringen!
  4. Ben en Gonny:
    Wat een belevenis, genieten 🥰