Dag 10, 2e dag in Memphis

4 oktober 2022 - Memphis, Tennessee, Verenigde Staten

Vanmorgen met wederom heerlijk weer 😎 begonnen met het Cotton museum at the cotton exchange; de geschiedenis van het ontstaan van de katoenvelden in Amerika.  Uitleg over de groei en verwerking van katoen vroeger door de slaven en nu. De African American slaven die daarin werkten brachten op deze wijze de blues , jazz en rock en roll muziek naar Amerika; mooi dat muziek de Amerikanen en de slaven wel bij elkaar wisten te brengen op een heerlijke manier. 😊Katoen werd toen op hele andere manier tot een eindproduct gebracht dan de hedendaagse gemanipuleerde katoen van vandaag 🤔Heel hard werken vroeger door de slaven 😅. Mooi en leerzaam museum ; veel te weten gekomen hierover. Na de lunch naar het Rock en Soul museum waar we met persoonlijke audiotour meer hoorden over het ontstaan in Amerika van deze muziekstroming door de slaven en opgepikt door vele bekende artiesten oa Elvis die er zijn eigen draai aangaf. Veel liedjes kunnen horen; erg leuk 😊🎶🎸. Erna natuurlijk wat wezen drinken op Beale street ; de thuishaven van de blues - muziek. Op het moment dat wij er waren viel Beale street zwaar tegen in vergelijking met Broadway in Nashville, maar misschien is het s’avonds beter? We zijn niet terug geweest daarvoor.  Wel onze middag afgesloten met de bekende eenden in het Peabody hotel, welke elke dag over de rode loper naar en van de vijver in de hal van het hotel lopen🤔🤔 toch wezen kijken net als vele andere toeristen 😂😂😂 te gek voor woorden 🤣🤣. Rustig avond gehad, morgen gaan we weer verder reizen.

1. Caroline:
    4 oktober 2022
    Jammer dat Memphis wat tegen valt na Nashville. Maar jullie zijn er geweest en even zo goed hebben jullie een paar mooie musea gezien! Op naar de dag van morgen! Have a nice one!
  2. Elly Blom:
    4 oktober 2022
    ‘Als Beale street kon praten’ mooi boek van James Baldwin, schrijver met interessant levensverhaal. Tip om te lezen als je weer terug bent! Groet van Elly
  3. Ronald:
    Leuk hoor, die verhalen!
  4. Stella:
    😍😍
  5. Yvonne en Frans:
    4 oktober 2022
    Hoi Vakantiegangers, wij zijn inmiddels weer thuis van onze vakantie, en even kijken hoe jullie reis verder verloopt. Net als ons hebben jullie ook een behoorlijk drukke planning en maken jullie veel mee. Leuk om te lezen en de foto's te zien.
    Geniet lekker verder.