Dag 13; Baton Rouge

7 oktober 2022 - Baton Rouge, Louisiana, Verenigde Staten

Allemaal aardig geslapen en bijgekomen gelukkig. Ontbeten in het hotel met bediening ; was op deze reis de eerste keer, door een onhandige maar heel gezellige vrouw 😊  Erna de route per auto door Natchez gemaakt welke opgesteld was door onze reisleider Dick; wat een prachtige huizen hebben we gezien 😍 en wat een mooie gezellige plaats is Natchez! We hadden het niet erg gevonden om hier wat langer te blijven, zeker een aanrader   Ook leuk al die Halloween versieringen 🎃 We hebben ook nog een wasbeer gezien😐 dit alles weer met prachtig weer, rond 29 graden 😎 we boffen echt daarmee deze vakantie 🍀 Onze reis vervolgd naar The Grand Village of the Natchez Indians; de bewoners daar vanaf 1200 ; goed om daar bij stil te staan, je hoort daar te weinig over, ookal zijn ze daar verdreven  😔Wel ons leven gewaagd met  ‘venoumus snakes in the area’ !!! als Eric dat van te voren geweten had 😳😳😳  Onderweg nog even een blik geworpen op de Rosedown Plantation. Hier zijn we niet opgegaan want die staan morgen op de planning 😊 We hebben daar erg veel zin in. Er hangen in sommige type bomen een soort plantje in slierten naar beneden; we weten niet precies wat het is. Maar het doet het zeker heel goed in de Halloween sfeer 🎃👻💀 Merel en ik hebben daar wat van geplukt ter decoratie thuis😊 we zagen dat al helemaal voor ons; nu kijken hoe het thuis aankomt 😊. Onderweg natuurlijk weer wat donuts gekocht, deze keer bij de Donuts Shop 😋😋 Thuis gaan we weer lijnen 😊 Bij ons hotel geëindigd in Louisiana. Bij de pool buiten heerlijk gezellig een spelletje Canasta gedaan waarbij de dames net de heren verslagen hebben 🏆😊 Het is hier trouwens lastig om een gezellig plekje buiten te vinden; ze zitten hier liever binnen in de koude airco 😱 Wij natuurlijk niet. Na gezellig een cocktail op kosten van het hotel gedronken te hebben 🤔, heerlijk gegeten bij de naastgelegen echte Chinees 😋😋 we kijken weer uit naar morgen !

1. Dick:
    7 oktober 2022
    Even bijgetankt en nu kunnen jullie weer verder genieten! Die planten die in die bomen hangen , die worden volgens mij Spaans Mos genoemd. Ik heb ooit eens gelezen dat ze die naam hebben gekregen van de native americans omdat de planten op de lange baarden leken van de conquistadores die via Mexico en Florida hun land veroverden.
    Wat zien die donuts er toch lekker uit. Inderdaad nu lekker van genieten en straks komt het wel weer goed.
  2. Caroline:
    7 oktober 2022
    Een prachtig stuk van Amerika ook! Geweldige land/plantage huizen! Hopelijk niet te veel last van muggen...🦟....
    Etentje bij de Chinees is altijd een verrassing wat je op je bord krijgt. Het ziet er smakelijk en lekker uit! Doen jullie goed!
    Have a nice one voor komende dag! Indrukwekkende dag wat mij is bij gebleven.
  3. Yvonne en Frans:
    7 oktober 2022
    Zo dat waren weer gave dagen (Eric heb je de receptuur meegenomen voor onze volgende kooksessie?) ziet er heerlijk uit.
    Maar wat genieten jullie van de vakantie zeg en hebben jullie al veel gezien.
  4. Asha:
    8 oktober 2022