12e dag; en maar varen 😎

14 september 2023 - Komodo Island, Indonesië

🛥️🦈🐢

Vanmorgen om 7.00 mezelf uit bed gesleept; de rest was allang op en gingen toen al op pad om te snorkelen 🤿😳Heb het maar even overgeslagen; heerlijk rustig aan dek weer een schildpad voorbij zien zwemmen en een Manta; we dachten eerst dat t een orka was omdat we een witte vin zagen 🤣🤣

Vervolgens naar Komodo eiland gevaren op een niet toeristisch punt 😊een paar mooie stevige jongens gezien die ons nauwlettend in de gaten hielden 😳😳 gelukkig wel veilig achter een hek 😅 net een omgedraaide dierentuin 😂Deze Komodoveranen schijnen hier erg agressief te zijn; de gidsen waren idd erg voorzichtig ⚠️ Daarna toch gaan wandelen in datzelfde park aan de andere kant van dat hek net een hoekje om 🤔😳😳 Daar herten gezien , zwarte everzwijnen en een tamarinde boom; geen veranen meer; we hebben het weer overleefd, was bijzonder om deze grote sterke komodoveranen te zien 😅

De zee is wild; worden aardig door elkaar geschud 🌊🌊🌊 ; je moet bewust lopen en overal goed aan vast houden. Hoop dat mijn acupressuur bandjes voldoende zijn Onze ex kamergenoten hebben inmiddels flinke lekkage op hun matrassen beneden 😳De boot lekt met dit weer. De zee slaat soms flinke golven over het dek heen Gelukkig slapen wij boven , hoog en droog 😅🍀Er is er één jarig in de groep vandaag dus gezellig taart gegeten 😊🎉🥳 feestje is altijd op alle werelddelen leuk 😎😎😎

Na de wederom uitgebreide warme lunch weer gaan snorkelen 🤿 op een onbewoond bounty eiland 🏝️ we waren daar de enige toeristen; Djoser krijgt dat mooi voor elkaar 😎👍 Er stond een hele sterke stroming dus we moesten voorzichtig zijn! Een rog gezien en 5 prachtige grote Nemo’s ;een prachtig gewaarwording. Na een heerlijk zonnebad weer terug naar de boot waar onze fantastische kok ons verraste met een soort bananen taartje 😋 Al wachtende op ons diner, nog even gedoucht in onze luxe badkamer boven de wc met een heel klein koud waterstraaltje 💦💦🫤

S’avonds nog even lekker op het bovendek gedanst terwijl de mannen gezellig beneden deks aan de meegebrachte Arak zaten

Wel te rusten 😴🛌💤💤

1. Joyce:
    Hoi
    Miranda, wat een leuke verslagen, ik heb er helemaal beeld bij. Veel plezier en groeten aan Eric!
  2. Miranda:
    Dank je 😊doe ik. 👍
  3. Monique van 't Zet:
    14 september 2023
    Gelukkig niet reisziek en weer een mooie spannende dag. Ik kijk uit naar de foto's
  4. Miranda:
    14 september 2023
    Ik heb ze geplaatst; maar zie ze idd niet bij t verslag staan, wel bij het kopje foto’s Groetjes 😎
  5. John Zuijdwijk:
    14 september 2023
    Weer een mooie dag zo om te lezen echt geweldig en ja zeker de beet van zo’n varaan kan dodelijk zijn indien niet heel vlug behandeld
  6. Monique van 't Zet:
    14 september 2023
    Gevonden, prachtig. Wat een grote beesten.
  7. Asha:
    14 september 2023
    Want een mooie reis van Djoser. Zoveel verschillende indrukken. Die komodovaranen zien er gevaarlijk uit😲
  8. Miranda:
    Zijn idd indrukwekkende beesten 😳
  9. Stella:
    14 september 2023
    zo bijzonder allemaal! wat een prachtige reis💗👍🏽💛
  10. Miranda:
    14 september 2023
    Dank je, ook herkenbare zaken hè😘
  11. Ingrid:
    14 september 2023
    Wat een beesten zijn dat zeg. Ze zien er idd dreigend uit.
    en wat een mooie reis!
  12. Miranda: