11e dag; de boottocht

14 september 2023 - Rinca, Indonesië

Daar zijn we weer 😊😊even een update ;
Dag 10 Vanmorgen op weg naar de boot, eerst met kleine bootjes 🛶 de bagage en daarna de groep naar onze boot voor de komende dagen gevaren. De boot is erg sfeervol met verschillende dekken, tafels en cabines en verlichting We zouden eerst met z’n vieren in een cabine slapen maar onze roomgenoten zijn verhuisd naar benedendeks omdat daar nog 2 kleine kamertjes over waren. Eric en ik hebben nu allebei onze eigen twijfelaars 😅👍met douche/ toilet ineen ( niet teveel van voorstellen 🤔) 😂veel luxer ( nou luxe🤔)dan gepland. Er zijn geen bovenlakens, alleen een deken welke we dus niet gaan gebruiken. Wel een airco 😊, niet overbodig met deze hitte 🥵Ik heb mijn reisbandjes om , hoop dat dit voldoende is ; kan altijd nog tabletjes erbij nemen. Nu varen naar een eiland om weer heerlijk te snorkelen 🤿 Net een paar dolfijnen gezien 😊en met snorkelen op een ander plekje een schildpad gezien van ong 80 cm 😊👍🤿

Na de heerlijke lunch naar Rinca eiland geweest op jacht naar de Komodovaranen onder begeleiding van 4 gidsen gewapend met een V-stok 😳idd 3 kleintjes en een volwassen vrouwtje gezien van ong 1 1/2 meter gezien; spannend om mee te maken.  Morgen herkansing voor een mannetje op Komodo, die zijn veel groter.  Met prachtige zonsondergang vleerhonden spotten; ze vliegen dan naar een bepaalde plek terug; prachtig om te zien tegen de dieprode lucht; honderden ! Alleen moeilijk te fotograferen

Voor de nacht mezelf plat gegooid met een reistablet voor de zekerheid ; geen overbodige luxe daar we naast de generator slapen welke een pokkeherrie maakt , alsof je onder de bus ligt !!🧏‍♀️🧏‍♀️🫨🫨🔊🔊🔊🔊oorverdovend stil heet dat 🫤

1. Monique van 't Zet:
    14 september 2023
    Ben benieuwd naar jullie foto's van de komodovaranen. Fijn je eigen vertrek, geeft toch iets meer privacy. Geniet lekker, het klinkt allemaal super.
  2. Miranda:
    De foto’s net geplaatst 😊
  3. Ronald:
    Mooie reisverhalen Miranda!
  4. Miranda:
    Dank je 😊
  5. Monique van 't Zet:
    14 september 2023
    Wow, wat een mooie plaatjes. Flinke beesten zeg. Ben benieuwd naar Papa.
  6. Miranda:
    14 september 2023
    Als het goed i skin je zo zelfs een video ervan zien 😎
  7. Anneke:
    Wow wat een reis!
  8. John Zuijdwijk:
    14 september 2023
    Geweldig om weer wat te horen van jullie wat een ervaring en wat een beesten die varanen 👌
  9. Caroline:
    14 september 2023
    Hoe bijzonder weer! Toch fijn om je eigen kamer te hebben. Zo te zien is het gezellig en als je er straks aan terug denkt en de foto's weer ziet, denk je...hebben we toch maar gedaan! En prachtige dieren (die varanen 😲) en vissen gezien! De zonsondergang ook prachtig!🤩
  10. Sandra en Koos:
    16 september 2023
    Gaaf hoor, en prachtig om te zien denk ik. Echt een aparte ervaring. Gelukkig heb je pilletjes bij je. Lijkt me heel spannend om op de boot te slapen.