3 e dag Ubud, Bali

4 september 2023 - Ubud, Indonesië

Vannacht met klamboe heerlijk geslapen, doodmoe waren we. Na mijn nasi ontbijt aan het zwembad  en Eric natuurlijk scrambled eggs, met de bus op weg naar onze  mountainbikes. Onderweg eerst nog uitleg op een koffieplantage waar ook koffie Luwak geproduceerd wordt van de uitwerpselen van koffiebonen welke de cevat kat opgegeten heeft. 😳heel duur !  Ik bedankte hiervoor  😬 Een stop bij een balinees huis met uitleg van de gids over namen en indeling van het complex Het terrein heeft een eigen gebedsplek volgens het Hindoeïstische geloof ingericht en worden elke dag vereerd met giften van bloemen vruchten ed gelegd in zelfgemaakt bakjes van bananenbladeren, prachtig om te zien. Deze worden ook gewoon op de stoepen gelegd. Alles wordt hier versierd met deze bladeren en bloemen, volgens mij echt een dagtaak als je dit ziet maar heel mooi en feestelijk en typisch Indonesisch.  De vele zwerfhonden zijn er ook heel blij mee, eindelijk eten!  Ook hanen worden hier nog steeds gehouden voor de vechtsport waarbij ze elkaar te lijf gaan met aangebonden messen aan hun poten tot de dood erop volgt 🥲De fietstocht op de linkerhelft van de weg is best pittig af en toe.we fietsen tussen de sawa’s door, gelukkig zijn ze niet allemaal opgedroogd hier 😊. Mooie plaatjes onderweg. De eigen geproduceerde rijst wordt op een grote doek op het asfalt  gedroogd, bijzonder om te zien. Soms rijdt er inderdaad een auto en een van de vele scooters overheen 😳🤔Erna een mooi trail gemaakt met bijzondere objecten. Weer een heerlijk rijsttafel als lunch met een toetje van kleefrijst, wederom gevormd door bananenbladeren ; crea bea 😊, ik groei langzaam dicht hier !,. Een toilet gewoon authentiek zelf  doorspoelen met een schep water, dat gaan we vast meer tegenkomen. Nog wel wc papier hier 😅Monkey forrest blijft leuk, zeker met die jonkies erbij. Overigens liepen de apen ook door de straten hier 😊 De gezellige dag gezamenlijk afgesloten met een diner voor wie mee wou gaan De groep wordt steeds gezelliger 😊 morgen vertrekken we hier om 4.00 voor onze binnenlandse vlucht naar Flores met Lion air ; hoe avontuurlijk wil je het hebben 😳😳🍀🍀🤞🏻🤞🏻🤞🏻helaas ook met overstappen; een lange dag.  🥱🥱

1. Peter van 't Zet:
    4 september 2023
    Mooi verhaal. En wat een lekker eten!
  2. Elly Blom:
    4 september 2023
    Zie ik opeens een foto van het bridgecluppie er tussen door, die zitten toch niet op Bali♠️
  3. John Zuijdwijk:
    4 september 2023
    Weer een perfect verhaal reis gewoon mee en leuke plaatjes 👍
  4. Caroline:
    4 september 2023
    Wat een avontuurlijk en prachtig begin van jullie reis! Gelijk aan de bak!😍 Morgen succes met de volgende vliegreis! 💪Het eten ziet er heerlijk uit! Leuk verhaal met mooie foto's!! 🤩
  5. Dick:
    4 september 2023
    Wat een super mooi begin! Leuk geschreven en helemaal compleet gemaakt met een mooie fotoreportage! Op naar Flores! Njoy!
  6. Stella:
    4 september 2023
    prachtige foto's en heel bekend allemaal! ik krijg wel gelijk trek hoor! enak!🤪
  7. Ingrid:
    Heerlijke avonturen weer.
    Goede volgorde van foto’s , eerst het heerlijke eten en dan het toilet :)