9e dag, Bajawa- Rutong

10 september 2023 - Ruteng, Indonesië

Vandaag een reisdag  gehad van 105 km. Daar doe je dan uren over. De weg is niet goed en ik werd achterin de bus aardig geshaked😳 Onderweg wel stops gemaakt; mooi strandje met view en oude houten bootjes , altijd leuk. Haast losbrekende zwarte varken 🐖 en een wel héél gevangen intelligente vis gezien 😉, maar blijkbaar toch niet slim genoeg 😂. Daarna een stop bij een Arak brouwerij gemaakt als je het een brouwerij kan noemen. Eric natuurlijk heel enthousiast 🥃 Arak komt van het vocht uit bepaalde palmbomen welke in de top daarvan een aantal keren per dag uitgeperst worden en opgevangen in simpele plastic emmers. Alcohol percentage is 40% ! 😳Die man demonstreerde even hoe hij erin klimt 😳 moet een flink laag eelt op zijn voeten hebben !we doen het hem niet na. Eric een flesje  gescoord voor op de boot ; dat wordt een feestje 🍻🍻🍻🍻🍻!

onderweg weer mooie felgroene Sawa’s gezien waar we morgen tussen gaan wandelen  uiteraard weer mooie foto’s met enthousiaste bewoners en kinderen aldaar en maar zwaaien 👋👋👋👋Eric zei me dat ik makkelijk de koning (in) kan vervangen 😉  weer andere bomen gezien; mango, groene pompoen, papaja’s en  kimiri gezien , zo leuk 😊👍🏻

Aangekomen op de bestemming rondgelopen in de stad en de pasar bezocht ; vele groentes gezien in allerlei kleurschakeringen; prachtig om te zien 😍 De vislucht  was wat minder😬  vele grote messen gezien 😳tabak ; alleen de mannen roken hier 🤔 , vogels in kooien en vele herkenbare kruiden

Al met al weer een leuke dag, zo weer lekker warm eten,dat doe ik hier 3 keer per dag😳 bevalt prima😋😋! De weegschaal is het daar niet helemaal mee eens 😁 Ik kijk weer uit naar morgen 😊