9e dag, Bajawa- Rutong

10 september 2023 - Ruteng, Indonesië

Vandaag een reisdag  gehad van 105 km. Daar doe je dan uren over. De weg is niet goed en ik werd achterin de bus aardig geshaked😳 Onderweg wel stops gemaakt; mooi strandje met view en oude houten bootjes , altijd leuk. Haast losbrekende zwarte varken 🐖 en een wel héél gevangen intelligente vis gezien 😉, maar blijkbaar toch niet slim genoeg 😂. Daarna een stop bij een Arak brouwerij gemaakt als je het een brouwerij kan noemen. Eric natuurlijk heel enthousiast 🥃 Arak komt van het vocht uit bepaalde palmbomen welke in de top daarvan een aantal keren per dag uitgeperst worden en opgevangen in simpele plastic emmers. Alcohol percentage is 40% ! 😳Die man demonstreerde even hoe hij erin klimt 😳 moet een flink laag eelt op zijn voeten hebben !we doen het hem niet na. Eric een flesje  gescoord voor op de boot ; dat wordt een feestje 🍻🍻🍻🍻🍻!

onderweg weer mooie felgroene Sawa’s gezien waar we morgen tussen gaan wandelen  uiteraard weer mooie foto’s met enthousiaste bewoners en kinderen aldaar en maar zwaaien 👋👋👋👋Eric zei me dat ik makkelijk de koning (in) kan vervangen 😉  weer andere bomen gezien; mango, groene pompoen, papaja’s en  kimiri gezien , zo leuk 😊👍🏻

Aangekomen op de bestemming rondgelopen in de stad en de pasar bezocht ; vele groentes gezien in allerlei kleurschakeringen; prachtig om te zien 😍 De vislucht  was wat minder😬  vele grote messen gezien 😳tabak ; alleen de mannen roken hier 🤔 , vogels in kooien en vele herkenbare kruiden

Al met al weer een leuke dag, zo weer lekker warm eten,dat doe ik hier 3 keer per dag😳 bevalt prima😋😋! De weegschaal is het daar niet helemaal mee eens 😁 Ik kijk weer uit naar morgen 😊

1. John Zuijdwijk:
    10 september 2023
    Wederom leuk om te lezen en arak lekker 😋
  2. Miranda:
    Dank. Jij ook lekker genieten daar 😊👍
  3. John Zuijdwijk:
    10 september 2023
    Mooi cultuur ook en het menu lekker hoor
  4. Ingrid:
    10 september 2023
    Geweldig, die markt, mooie foto’s.
  5. Caroline:
    11 september 2023
    Haha, jullie blijven een bezienswaardigheid, lekker blijven zwaaien!👋 Weer heel veel indrukken zo te zien, en wij kunnen daarvan meegenieten!😀 Prachtige foto's!
  6. Monique van 't Zet:
    11 september 2023
    Genoeg om te eten, zie ik. Super leuke reis.
  7. Asha:
    11 september 2023
    Echt prachtig om jullie te volgen!
  8. Sandra en Koos:
    12 september 2023
    Arak, nooit geproefd, benieuwd hoe jullie het vonden. Lekker hoor 3x per dag lekker eten ;)
  9. Peter van 't Zet:
    15 september 2023
    Leuke menukaart en mooie foto's.