Dag 4; Denemarken buiten Kopenhagen

13 juli 2022 - Snekkersten, Denemarken

Na wederom een heerlijk ontbijt, vertrokken naar Frederiksborg castle. Gebouwd voor Christiaan IV en ligt op 3 eilandjes. Dit is het grootste castle van Denemarken en vele koningen werden hier gekroond. Ook wel de Versailles van Denemarken genoemd. Het was prachtig 😍 hangt vol met portretten en schilderijen. Alle plafonds waren bewerkt. Vele verdiepingen en een prachtige kerk gezien met immense schilderij-en. Werkelijk schitterend!  Onze lunch op Deense manier genuttigd met smørrebrød; specifieke roggebrood met allerlei beleg in lagen  erop. Werkelijk voor ieder wat wils. Smaakte uitstekend! En zeker voor herhaling vatbaar 😋Hierna naar fredensborg , het verblijf van de koningin Margarete. Daar rondgelopen in de hitte alleen in de tuin; prachtig aanlegd. Genoeg kasteel van binnen gezien voor vandaag. De Denen zijn overigens hele prettige aardige relaxde mensen en de straten zijn hier heel schoon. Ook geen schreeuwde kinderen; ze zijn hier goed opgevoed! Je ziet nergens afval liggen, heel fijn. Jammer dat dat in ons land niet kan 😔 Daarna wederom naar een ander kasteel ; Kronborg. Deze ligt aan  het strand waar we heerlijk onze voetjes in de zee afgekoeld hebben en hebben genoten van het uitzicht op Zweden, jawel, ook gezien ✅ Eind van de dag geborreld in de haven tussen de bootjes; altijd goed waar je ook bent 🍻na een heerlijke pizza de dag gezellig afgesloten. Morgen naar het vikingenmuseum. Zijn erg benieuwd !!

1. Caroline:
    14 juli 2022
    Wederom een prachtige dag geweest! Jullie doen het goed en treffen het met het weer! 🌞