13e dag; Spike Island

14 juni 2024 - Blarney, Ierland

Vandaag onze laatste dag in Ierland welke we volgens ons programma door gaan brengen op Spike eiland. Het weer is echt Iers vandaag; wisselend zon en regenbuien met zelfs hagel 😳😳We varen met de ferry naar Spike island waar een plaatselijke gids ons het een en ander over de geschiedenis van Spike island verteld ; de Ierse versie van Alcatraz 😊 we maken er een gewoonte van ☺️😉 Het is een uitgebreid grondgebied en vele gebouwen zijn vervallen; dat was jammer. Ook hadden ze wel wat meer informatie ter plaatste neer kunnen zetten.  Het is me wel duidelijk geworden dat de gevangenen het toendertijd een stuk slechter hadden dan tegenwoordig! Erna natuurlijk een drankje genomen in de plaatselijke pub; altijd gezellig. De terugreis geëindigd in een pub waar we eerder geweest zijn vlak bij onze B@B ; heerlijk gegeten, gedronken , genoten van de ongedwongen sfeer; tv gekeken; darten life gezien, gezellige drukte @ wat ga ik deze sfeer missen 😊😊. Helaas toch weer terug naar onze B&B  om deze blog te schrijven en onze laatste nacht door te brengen, morgen weer terug vliegen naar huis. Het was een gezellige reis ( geen vakantie 😅) en we hebben een hoop gezien en gedaan zoals we ook wilden. Hierna weer terug in ons dagelijkse ritme; de weegschaal zal ons niet genadig zijn 😳😳😳. Maar oost west thuis best klopt ook best wel weer @ het leven is heel goed 😊😊😊😊!

1. Ria Eshuis:
    14 juni 2024
    Jammer het zit erop. Bedankt dat we mee mochten reizen.
  2. Frans Oranje:
    15 juni 2024
    Wat hebben we kunnen meegenieten maar aan alles komt een eind. Een goede terugreis.
  3. Dick Westrik:
    15 juni 2024
    Nou nou het was me een reis , een mooie reis waar jullie met z'n 4en van hebben genoten samen! Qua gevoel een goed reisprogramma gemaakt en kunnen volgen.
    Het belangrijkste was na alle inspanningen om terug te keren in een pub met vaak muziek en lekker eten en ok de Guinness.
    Op het laatst was het voor mij ivm mijn eigen reis even moeilijk te volgen maar jullie hebben Ierland positief op de kaart gezet!
    Fijn dat mijn vrienden andere landen ervaren en dat je mee kan reizen!
    Ik zie jullie binnenkort!
    Slán le hÉirinn
  4. Miranda Van Den Brink: