10e dag; Skibbereen

11 juni 2024 - Skibbereen, Ierland

Vandaag op onderzoek in Skibbereen ; 2 uitgezette routes daar gewandeld met prachtig zonnig weer. Tussendoor geluncht en erna cultureel een plaatselijk museum bezocht over de Great Famine story van t gebied rond 1845 waarbij meer dan een miljoen Ieren overleden door ziekte en uithongering door een ziekte in hun belangrijkste voedselbron de aardappel 🥔   De bevolking werd daarbij lange tijd aan hun lot overgelaten 😭😭Werkelijk een heel heftig verhaal; we waren er allemaal van onder de indruk 😮😮

Erna heerlijk een terrasje in de zon gepakt, genietend van onze drankjes waarbij we daar heel gezellig in gesprek kwamen met 3 Engelsen Donald, Susan en Allen 🍺🍷het leven is zwaar op vakantie 😎😎😁☀️☀️

Dit keer gedineerd in ons hotel en ook in gesprek gekomen met mede Nederlanders op reis ; ook wederom gezellig 😊

Morgen wordt ook weer mooi voorspeld; we blijven dus van alles hier genieten 😎

1. Caroline:
    12 juni 2024
    Wat is het ook prachtig daar! Met een zonnetje erbij nog mooier! Je kunt lezen en zien, jullie genieten met volle teugen!
  2. Elly Blom:
    13 juni 2024
    Lees eens de lyrics van The Fields of Athenry, of beter nog, luister naar het lied. Heartbreaking.
  3. Miranda Van Den Brink:
    13 juni 2024
    Kan je me de link doorsturen?😊

Jouw reactie