Dag 5 ; Vikingsmuseum

14 juli 2022 - Odense, Denemarken

Vanmorgen vertrokken richting vikingsmuseum met gelukkig minder warm weer 👍 het complex was leuk opgezet; allerlei dingen buiten te doen en zien en binnen oa een 1000 jaar oud vikingschip gezien welke opgedoken was en in kleine stukjes weer in elkaar gezet. Heel veel geleerd over dit oude ambacht;  hoe touwen te fabriceren en knopen, houtbewerkings attributen en  met een gids over het terrein heen , geleerd en gezien hoe een vikingschip in elkaar zit enz. Heel erg leuk en leerzaam , als het waterpeil snel stijgt , weet ik hoe we ons kunnen redden 😂 Na een heerlijke lunch met allerlei speciale hotdogs, onze blaas weer geleegd op een gratis openbaar toilet die zo schoon zijn , ongelofelijk 👍 overal in Denemarken kom je ook nog de versieringen tegen welke speciaal gemaakt en opgehangen zijn voor de Tour de France ; welke vorige week door Denemarken heen ging.Daarna onze reis vervolgd via de great Belt Bridge naar Odense; Het stadje waar HC Anderson geboren is en nog steeds ademt. Begonnen met een stadswandeling; maar halverwege op een terras geëindigd 😊🍻morgenochtend weer een nieuwe poging en een bezoek aan het allernieuwste HC Andersen museum waar de allernieuwste digitale snufjes  in verwerkt zijn ; zijn weer benieuwd ‼️

1. Ronald:
    14 juli 2022
    Wat heb je deze dag toch weer prachtig onder woorden gebracht, Miranda. Ga zo door 😀.
  2. Elly Blom:
    14 juli 2022
    De sprookjes en vertellingen van Hans Christiaan Andersen zijn wereldberoemd. Als je van sprookjes houdt, kijk dan eens op mijn YouTube kanaal Elly Blom sprookjes:
  3. Asha:
    14 juli 2022
    Leuk verhaal! Ik heb nu al zin in morgen.
  4. Eric:
    14 juli 2022
    Was idd echt een interessant museum, met hele enthousiaste archeologen. De Vikingers waren geen lieverdjes maar wel heel creatief!
  5. Usha:
    15 juli 2022
    Voel me gelijk en stuk veiliger met jou in de buurt😁 Hier is het trouwens ook lekker warm
  6. Ingrid:
    15 juli 2022
    Ik zou de serie Vikings op Netflix gaan kijken en idd het waren geen lieverdjes. Nu zijn jullie dus in een sprookje beland, ook daar gaat het er niet altijd lief aan toe😳.
  7. Yvonne en Frans:
    15 juli 2022
    Hoi wat zijn jullie aan het genieten en al veel mooie dingen gezien wij beleven het op deze blog mee.
    Veel plezier nog verder