Dag 3; Kopenhagen

12 juli 2022 - Kopenhagen, Denemarken

Vanmorgen  gestart met een gluten-en melkvrij ontbijt waar een hele hoek voor ingericht was ! Een heel goed begin ! Daarna naar onze Nederlandse gids gewandeld welke ons op de fiets de highlights van Kopenhagen heeft laten zien. Hier kan je beter niet door oranje fietsen daar het andere stoplicht direct op groen springt ! Oppassen dus   Begonnen bij het parlementsgebouw gebouw met bijbehorende stallen. Mooi om te zien, erna de bibliotheek ingegaan. Mooie oude boeken en waarbij de oude architectuur naadloos overgaat in het moderne. Het aansluitende water welke in verbinding staat met de zee , zijn allemaal zwemwaardig schoongemaakt, waar veel Deense inwoners gebruik van maken, grappig  om hun op de kades en vlonders te zien alsof ze op het strand zijn.  Nog vlaggen voor de Tour de France gezien die vorige week hier door heen ging en de Wisseling van de wacht op het koninklijke verblijf gezien; Amaliënborg   De kerk aldaar is door de verloren oorlog tegen Zweden niet afgebouwd. Pas na 100 jaar is deze alsnog gratis afgebouwd door een projectontwikkelaar Daarna doorgefietst naar de kleine zeemeermin. Mooi beeldje en gelukkig konden we er goed bij.  Beursgebouw met de 4 draken bewonderd welke het gebouw en hopenlijk ook de portemonnee beschermen 😊  Daarna door naar Nyhavn ; deze is erg sfeervol en kleurrijk. Deze is ontstaan doordat een aantal oude schepen vastgelopen waren.  En met succes. De mensen vonden deze plek fantastisch en dat is zo gebleven. Ik begrijp dat de toeristen hier genieten. Christiaan Andersen heeft hier ook gewoond. Kopenhagen is echt een fiets stad. De Denen zijn relaxed over het algemeen ook slanke mensen. Veel water om de stad heen. S’middags zelf de metro genomen richting Christianshavn eerst een Deense hotdog bij een kraampje gescoord.  Was zeker voor herhaling vatbaar. Daarna de verlosserskerk  , welke gedeeltelijk buiten om loopt via trappertjes beklommen. Beloond met Een prachtig uitzicht over de stad   Erna op een boot -terras heerlijk genoten van een biertje en langsvarende boten. Het leven is zo slecht nog niet. Daarna wederom gewandeld naar Nyhavn waar we voor de laatste keer genoten hebben van alle drukte, kleuren en sfeer. Het was een heerlijk dag met volop zon 😎het had niet beter gekund. Morgen verlaten we Kopenhagen om de rest van Denemarken te verkennen 😊

1. Dick:
    12 juli 2022
    Een mooie drukke dag met een mooi overzicht van Kopenhagen😀👍
  2. Caroline:
    12 juli 2022
    Het ziet er weer gestroomlijnd en prachtig uit!
  3. Asha:
    12 juli 2022
    Was een fijne kennismaking met Denemarken. Morgen verder het land verkennen
  4. Yvonne en Frans:
    12 juli 2022
    Wauw! Wat een prachtige gebouwen en die bibliotheek schitterend. Jullie hebben weer een geweldige dag gehad.
  5. Elly Blom:
    12 juli 2022
    Jullie boffen met het weer!
  6. Ingrid:
    12 juli 2022
    Mooi verhaal weer en wat een gigantische broodjes hotdog. 🌭🌭